Ako sa zorientovať na veľkom letisku

07. 10. 2015

Používatelia smartfónov majú k dispozícii množstvo šikovných aplikácií, ktoré im uľahčujú ich každodenný život. Jednu takú môžu využiť aj pri cestovaní s britskou spoločnosťou EasyJet. Aplikácia neposkytuje len možnosť nákupu a registrácie letenky, ale pridáva k tomu aj ďalšie užitočné funkcie. Viac v rozhovore pre Televíznu stanicu TA 3.

logo Televízie TA 3(04.10. 2015; Televízna stanica TA 3; Svet technológií; 17.45; por. 4/8; Harry Gavendová  a Ľubo Straka)

Ľubo Straka, moderátor: „Cestovanie na pekné zahraničné miesta a najmä lietadlom má svoje výhody. Ale zorientovať sa na veľkom letisku pri časovej tiesni býva pre cestujúcich často problém. Britská spoločnosť EasyJet má na to recept v podobe mobilnej aplikácie. No a moderné technológie sa nebojí využiť ani vo vlastných lietadlách a pri tréningu personálu. Ako? To sa už dozviete v nasledujúcich minútach."

Harry Gavendová, redaktorka: „Používatelia smartfónov majú k dispozícii množstvo šikovných aplikácií, ktoré im uľahčujú ich každodenný život. Jednu takú môžu využiť aj pri cestovaní s EasyJet. Aplikácia neposkytuje len možnosť nákupu a registrácie letenky, ale pridáva k tomu aj ďalšie užitočné funkcie."

Gill Lucas, EesyJet: „Snažíme sa všetko zjednodušiť pomocou technológií, servisné nástroje informujú o zrušenom lete a cestujúci si cez aplikáciu vie jednoducho presunúť let, alebo zrušiť letenku. Cestujúci majú všetky informácie, ktoré potrebujú, a vedia sa rozhodnúť, čo spraviť ďalej. Nechceme ich zdržovať a ponechať v takej situácii."

Harry Gavendová: „Aplikácia tiež pripomenie používateľovi, aby si nezabudol zaregistrovať letenku a bude si môcť cez ňu vybaviť ubytovanie, alebo dopravu."

Daniel Young, EasyJet: „Taktiež prinášame informácie o destinácii, aké je tam momentálne počasie a informácie o danej mene."

Harry Gavendová: „Orientácia na veľkom letisku vie byť pre mnohých pasažierov problematická, najmä ak sú pod časovým tlakom a treba rýchlo nájsť tú správnu cestu. Pomôcť by im preto mohla nová funkcia pre aplikáciu EasyJet s názvom Mobile Host.

Chris Hope, EasyJet: „Mobile Host je naozaj pomôckou, pretože robí prechod letiskom oveľa jednoduchším. Odbúra stres previazaním údajov o lete a poskytne informácie, ktoré sú preň špecifické, a ktoré sú v danom bode cestovania potrebné. Dokáže zobrať čas potrebný pre prejdenie letiska, ukazuje, kam treba ísť, na ktorý Gate. Taktiež podáva informácie o dĺžke čakania v rade."

Harry Gavendová: „Mobile Host využíva geografické informácie z letiska a údaje poskytuje v reálnom čase. Funkcia je momentálne dostupná na letisku v Gatwick a postupne by sa mala aplikovať i na ďalších desiatich veľkých letiskách. Oceňujú ju aj samotní cestujúci."

Cestujúci: „Dostal som oznámenie na môj smartfón a poslalo mi to mapu, ktorá mi pomohla dostať sa k bráne, veľmi jednoducho a rýchlo som prešiel aj kontrolou."

Harry Gavendová: „Aplikácia je dokonca dostupná i pre inteligentné hodinky Apple Watch, kde okrem pridania sociálnych funkcií pribudla jedna užitočná funkcia."

Pracovník EasyJet: „Jedným z benefitov je Mobile Boarding Pass, čiže svoju letenku máte automaticky pripojenú na zápästí, a keď prechádzate letiskom, stačí na kontrolu len priložiť hodinky."

Harry Gavendová: „Moderné technológie si svoju cestu našli aj v samotnom lietadle. Vybavenie kabíny, ako sú podpierky, držiaky, bočné panely a komponenty z plastov sa často kazia a pre skrátenie doby ich výmeny sa spoločnosť EasyJet rozhodla používať špeciálne 3D tlačiarne so systémom LEAP od výrobcu CFN."

Daniel Young: „Poškodené veci vyberieme, oskenujeme a pomocou 3D tlače vytvoríme prototyp. Vďaka nemu môžeme vytvoriť formy, z ktorých sa vyrobia tisíce komponentov za zlomok ceny ako doteraz."

Harry Gavendová: „Technológia LEAP umožňuje 3D tlač s použitím kovov, a tak sa netlačia len veci do kabíny, ale produkujú sa napríklad súčiastky do nových motorov lietadiel. Po novom zobrali v spoločnosti EasyJet aj výučbu nových posádok. V tomto smere je k dispozícii nová technológia pre zobrazenie virtuálnej reality so zariadením Oculus Rift."

Gary Smith, EasyJet: „Môžeme vybudovať virtuálnu kabínu a vytvoríme tak inžinierom a posádke dojem, že sú na palube lietadla, napríklad pre účely školenia. Môžu sa v nej hýbať a lokalizovať vybavenie a tiež na jednej obrazovke súčasne si môžu pozrieť videá, ako narábať s vybavením."

Harry Gavendová: „Letecká spoločnosť EasyJet plánuje naďalej rozvíjať svoje služby s využitím nových technológií a mohla by sa tak stať inšpiráciou aj pre ďalšie letecké firmy. Určite by sa v tomto smere zjednodušil život najmä samotným pasažierom."

Publikované z monitoringu STORIN, s. r. o.

(MI)

Kľúčové slová:
informačné a komunikačné technológie

Odbory vedy a techniky:
Technické vedy

Tlač